Ekonomi

Siber saldırganlar, Noel yaklaşırken çevrimiçi alışverişi hedefliyor

Kaspersky, Noel alışverişini çevrimiçi yapan tüketicileri kimlik avı dolandırıcılığına karşı uyardı.

Kaspersky’nin açıklamasına göre çevrimiçi satın alma sayısı arttıkça phishing dolandırıcılıklarıyla rekabet etme olasılığı da artıyor. Noel alışverişi sırasında tüketiciler güvenliği ikinci plana atabilir.

Kaspersky Dijital Ödemeler Araştırmasına göre, Orta Doğu bölgesinde yaşayan katılımcıların yüzde 52’si çevrimiçi bankacılık veya taşınabilir cüzdan hizmetlerini kullanırken kimlik avı dolandırıcılığıyla karşılaştı. Yüzde 49’u kişisel olarak taklit edilen web siteleriyle karşılaştı ve yüzde 48’i sosyal mühendislik kullanılarak (metin mesajları veya aramalar yoluyla) dolandırıcılıkla karşılaştı.

İnsanlara dijital ödeme araçlarına yönelik tehditlerin farkında olup olmadıkları sorulduğunda, yanıt verenlerin yüzde 87’si çevrimiçi dolandırıcılıklardan haberdar olduklarını bildirdi. Tüm bu rakamlara ek olarak Kaspersky analytics, yılın ilk yarısında Orta Doğu kuruluşlarını hedef alan 1.233 bin finansal kimlik avı saldırısını da engelledi.

Tüketicilere tatil promosyonları sunan tanınmış markalar, oltalamada yem olarak kullanılarak müşterilerin finansal verileri ve hesap bilgileri çalınır. Yılbaşı gecesi artan çevrimiçi faaliyetler, internette saklanan siber suçluların dikkatini çekiyor. İnsanların coşkusu suistimal ediliyor ve tüketicileri bilgilerini paylaşmaya teşvik etmek için sahte web siteleri oluşturmak için büyük çaba gösteriliyor.

Siber dolandırıcılar gerçek site ile dolandırıcılığı ayırt etmeyi zorlaştırdığından, çevrimiçi kişisel veya finansal bilgileri paylaşırken dikkatli olmak ve her zaman dikkatli olmak gerekir.

Siber hatalardan korunmak için dikkat edilmesi gerekenler

Açıklamada, internetten alışveriş yaparken siber hatalardan korunmak için şu tekliflerde bulunuluyor:

“Yalnızca resmi çevrimiçi pazarlarda alışveriş yapın ve web adreslerine dikkat edin. E-postalardaki, sosyal medya gönderilerindeki ve sohbet odalarındaki bağlantılara tıklayarak veya şüpheli sitelerdeki reklam afişlerine tıklayarak alışveriş sitelerini ziyaret etmekten kaçınılmalıdır. Halka açık Wi-Fi ağları alışveriş için kullanılmamalıdır.Online alışverişler Başka bir kart (veya sanal kart) alınmalı ve üzerinde minimum limit veya para olmalıdır.Kolay şifreler oluşturulmamalıdır.Aynı şifre birden fazla web sitesinde kullanılmamalıdır.Şifre yöneticisi uygulamaları gibi Kaspersky Password Manager, saldırılara karşı güvenli parolalar oluşturmaya yardımcı olabileceğinden Kaspersky Security Cloud veya Kaspersky Total Security gibi kimlik avını önleme teknolojilerine sahip bir güvenlik çözümü kullanılmalıdır.”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu